0
Podróżowanie głębokie

Jak sprawdzić, czy mam zostać “skowronkiem”?

Z tego tekstu dowiesz się, jak ważne w rozwoju osobistym jest myślenie o drugim człowieku, jak sprawdzić, czy poranne wstawanie jest dla Ciebie oraz jakie pytania warto zadawać w trudnych chwilach?

Żaden człowiek nie jest monadą, nasze istnienia, poprzez różne współzależności są ze sobą powiązane. Nieustannie w nasze życie, mowę, czyny, wkracza życie innych, w złym, jak i dobrym sensie.

W tekście o kalokagatii pisałam o tym, że pandemia w sposób wręcz doskonały na poziomie fizycznym i duchowym ukazuje, jak ważna w życiu każdego powinna być troska o drugiego człowieka. Jeśli chcesz zapoznać się z pytaniami, które, jak uważam, powinno się zadawać, gdy zmienia się świat, w momentach granicznych, przejściowych, by w razie potrzeby zmienić kierunek drogi, którą do tej pory podążamy, przejdź do artykułu.

Na końcu tekstu czeka niespodzianka, więc zachęcam, by przejść dalej:)

Jakie pytanie zadałabym dodatkowo dziś?

Co ja mogę zrobić, by dla innych wzeszła gwiazda nadziei?

Ta zmiana perspektywa z siebie na innych, do której zachęcam także w e-booku „Głębia poranka”, to w istocie wyraz największej troski o siebie samego. Czasami nazwanie czegoś za pomocą innych słów, nowych terminów w sposób subtelny wyraża intencję, która jest kluczowa w ocenie każdego działania. Właśnie dlatego potrzebne jest Podróżowanie Głębokie (def. zobacz tu). Mówienie o rozwoju osobistym bez perspektywy drugiego, komu nasz rozwój ma służyć, jest wyrazem kultu własnego „ja”, poza którym nie ma wyższego dobra.

Dlatego jako Podróżnicy Głębocy, zwracamy największą uwagę na dobro, które ma wypłynąć z naszego doskonalenia. Do tego zachęcam w poradniku na temat tworzenia głębokiego poranka. Można o tym przeczytać także w artykule na temat trzech kryteriów doboru porannych czynności.

Jak rozpoznać, że wczesne wstawanie to dla mnie dobry pomysł?

Najlepszym sposobem na rozeznanie, czy w ogóle warto poświęcać czas na coś tak prozaicznego jak początek dnia, jest zaobserwowanie swoich reakcji w dwóch sytuacjach.

  • Po pierwsze, przyjrzyj się, jak się czujesz w ciągu dnia, gdy wstaniesz późno? Jesteś zadowolony czy zdenerwowany? Masz energię do działania, czy raczej ulatują z Ciebie siły przez sam fakt, że „zmarnowałeś” już kilka godzin o poranku? Jesteś wyspany czy szybko musisz doładować się podwójnym espresso, by móc dalej funkcjonować?
  • Po drugie, sprawdź, jak się czujesz, gdy przez kilka dni będziesz wstawać na przykład o godzinę wcześniej. Jak ocenisz wtedy poczucie szczęścia i spełnienia? Czy Twoja motywacja do codziennej pracy wzrośnie? Czy będziesz na tyle senny, że konieczna będzie drzemka w ciągu dnia, czy może nie odczujesz żadnej różnicy?
  • Po trzecie, sprawdź, co konkretnie daje Ci szczęście? Ale nie poczucie chwilowej szczęśliwości, ale trwały stan optymizmu, wewnętrznej radości?

Zobacz, co Ci służy. Jeśli w ogólnej, subiektywnej ocenie uznasz, że więcej korzyści możesz mieć z porannego wstawania, które na razie może wydawać Ci się dużym wyzwaniem, zaryzykuj i spróbuj wyrwać się z codziennej rutyny, którą sobie stworzyłeś.

Ja pewnego razu zrobiłam taki test, a jego wynik uczynił prawdziwą rewolucję w moim życiu, której elementem jest książka napisana po to, by służyła innym w tworzeniu życia zgodnego z ideą głębokiego wypoczynku i „work-life-balance”.

Zapisz się na newsletter i uzyskaj bezpłatny fragment e-booka!

Nie przejmuj się, jeśli poranne wstawanie kojarzy Ci się z dużym trudem. Cóż… bez pracy nie ma kołaczy. Trudy wędrówki złagodzi z pewnością e-book „Głębia poranka”, który pokazuje, jak i dlaczego warto budować jakościowe życie, zaczynając od podstaw, czyli od momentu wstania z łóżka (choć z książki dowiesz się, że dobry poranek zaczyna się już wieczorem;).

Wracając do myśli, od której rozpoczęłam ten artykuł, chciałabym zachęcić Cię, by Twój rozwój odbywał się w duchu niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, a nie ku własnej uciesze. Będziesz zaskoczony, jak wiele dobra otrzymasz, gdy Twoją intencją będzie najpierw ofiarowanie swojej cegiełki innym.

Jeśli uznasz, że ten tekst może komuś pomóc, zainspirować do zmiany, podziel się nim.

Klikając tutaj, uzyskasz dostęp do newslettera i dostaniesz bezpłatny fragment e-booka „Głębia poranka”.

Jeśli już jesteś przekonany, że chcesz iść drogą Podróżnika Poranka, zachęcam do zakupu pełnej wersji w tym miejscu.

A teraz niespodzianka! Za każde udostępnienie tego artykułu, ofiarowuję prezent – PLAN PODRÓŻY DO GŁĘBI PORANKA, czyli przejrzysty plan zajęć, z pomocą którego uporządkujesz czynności, które możesz wykonywać każdego tygodnia o poranku. Dzięki planowi:

– skuteczni stworzysz nawyki dotyczące magicznej godziny po przebudzeniu;

– utrwalisz pozytywne zmiany w życiu;

– zrealizujesz krótko- i długoterminowe cele.

O budowaniu nawyków, wyborze czynności rozwijających zdrowie i wnętrze przeczytasz , klikając wyróżnione hiperłącza.

Po udostępnieniu, napisz do mnie, by odebrać prezent 🙂

Gotowy na wyprawę do GŁĘBI PORANKA?

Przesyłam podróżnicze pozdrowienia!

KEEP CALM AND TRAVEL DEEP

Agnieszka

Może Ci się spodobać

Brak komentarzy

Leave a Reply